Poradnia
„Promyk” Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Chrzanowie posiada wpis do ewidencji placówek oświatowych.
Nasza placówka ukierunkowana jest przede wszystkim na pomoc niesioną w zakresie kompleksowej diagnostyki i terapii dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i zapewnienie wsparcia merytorycznego i terapeutycznego ich rodzinom.
Naszym głównym zadaniem jest jak najwcześniejsza diagnostyka i pomoc terapeutyczna w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci od 0 do czasu podjęcia nauki szkolnej. Prowadzimy kompleksową diagnostykę psychopedagogiczną oraz pomagamy w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do złożenia wniosków o orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Prowadzimy diagnostykę i terapię: według profilu psychoedukacyjnego, pedagogiczną, psychologiczną, logopedyczną i rehabilitacyjną, diagnostykę zaburzeń integracji sensorycznej, diagnostykę w zakresie neurofeedbacku (EEG- Biofeedback). Więcej informacji w zakładce Wczesne Wspomaganie Rozwoju.
Wydajemy opinie:
- diagnostyczne – informacje z przeprowadzonych badań, opinie pod orzecznictwo
- w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom;
- w sprawie przystąpienia ucznia lub absolwenta z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, egzaminu maturalnego lub egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia lub absolwenta;
- w sprawie objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną na terenie przedszkola/szkoły
- przyspieszenia i odroczenia obowiązku szkolnego;
- zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją z nauki drugiego języka obcego;
- oraz innych określonych w przepisach prawa.
W ramach proponowanych form terapii dla dzieci jak również osób dorosłych znajdują się:
- trening słuchowy według A.Tomatisa
- neurofeedback (EEG- Biofeedback);
- terapia dźwiękiem wg Petera Hessa;
- terapia psychologiczna (indywidualna, terapia rodzin);
- terapia pedagogiczna/konsultacje pedagogiczne;
- terapia logopedyczna (w tym terapia miofunkcjonalna, kinesiotaping logopedyczny)
- rehabilitacja
- terapia SI – integracji sensorycznej
- terapia słuchu centralnego CAPD
- mikropolaryzacja mózgu metodą TDCS – konieczne skierowanie od neurologa
- Play attention
- Cogni Plus – trening funkcji poznawczych i ruchowych
- trening słuchowy CAPD
- Instrumental enrichment – terapia funkcji poznawczych
Prowadzimy diagnozę w zakresie:
- ADOS (DIAGNOZA AUTYZMU)
- KWESTIONARIUSZ ARSR Z OPISEM (DIAGNOZA WSTĘPNA AUTYZMU)
- DIAGNOZA – CAŁOŚCIOWY PROFIL PSYCHOEDUKACYJNY Z OPISEM I PLANEM TERAPII
- DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA (BINET/LEITER)
- KONSULTACJA/DIAGNOZA WSTĘPNA PSYCHOLOGICZNA/LOGOPEDYCZNA/REHABILITACYJNA
- DIAGNOZA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ Z OPISEM
- ODROCZENIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO (DIAGNOZA+OPINIA)
- DIAGNOZA SPECYFICZNYCH TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ (DYSLEKSJA, DYSGRAFIA, DYSORTOGRAFIA)- TESTY PSYCHOLOGICZNE I PEDAGOGICZNE
- DIAGNOZA SPECYFICZNYCH TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ – DYSKALKULIA
- DIAGNOZA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
- DIAGNOZA TESTEM MOXO
- CAPD – DIAGNOZA PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO
- MONACHIJSKA FUNKCJONALNA DIAGNOZA ROZWOJOWA