ZABAWA / NAUKA / TERAPIA

Terapia

Pomożemy Twojemu Dziecku w zbalansowanym rozwoju.

Wczesne wspomaganie rozwoju

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, są to zajęcia prowadzone bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną przez powołany zespół specjalistów (pedagogów specjalnych (oligofrenopedagogów, tyflopedagogów, surdopedagogów), psychologów, logopedów, rehabilitantów, innych specjalistów i terapeutów), w celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.

W naszej placówce prowadzimy bezpłatne zajęcia w ramach wczesnego wspomaganie rozwoju dla wszystkich dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.

Dzieci posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju mogą korzystać z zajęć bezpłatnych w wymiarze – od 2 do 8 h miesięcznie.

Dzieci przyjmowane są na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, wydanej przez Zespół Orzekający w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Poradnie psychologiczno – pedagogiczne obowiązuje rejonizacja ze względu na placówkę, do której uczęszcza dziecko (żłobek, przedszkole) lub miejsce zamieszkania dla dzieci najmłodszych nie uczęszczających jeszcze do żadnej placówki. Posiadanie przez dziecko orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego na czas edukacji przedszkolnej nie wyklucza możliwości korzystania z zajęć organizowanych w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.

Zajmujemy się kompleksową diagnostyką psychopedagogiczną szczególnie w kierunku całościowych zaburzeń rozwojowych. Pomagamy w przygotowaniu potrzebnej dokumentacji i uzyskaniu opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.

Wczesne Wspomaganie Rozwoju:

ma na celu pobudzanie i stymulowanie ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia u niego niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkole (od 0 do 9 roku życia)
jest to zintegrowany system oddziaływań profilaktycznych, diagnostycznych, leczniczo – rehabilitacyjnych i terapeutyczno – edukacyjnych, prowadzony przez interdyscyplinarny zespół specjalistów
może dotyczyć rozwoju motorycznego, stymulacji polisensorycznej (wielozmysłowej), rozwoju mowy i języka, orientacji i poruszania się w przestrzeni, usprawniania widzenia, słuchu, umiejętności samoobsługi i funkcjonowania w środowisku
podmiotem wczesnego wspomagania rozwoju jest rodzina z małym dzieckiem, u którego wykryto nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym m.in.: wcześniactwo, zaburzenia genetyczne, wady wrodzone, uszkodzenia narządów zmysłów (wzrok, słuch), problemy neurologiczne, uszkodzenia lub zaburzenia centralnego układu nerwowego, uszkodzenia lub zaburzenia aparatu ruchowego

Zadania Wczesnego Wspomagania Rozwoju:

udzielanie pomocy rodzinie w zakresie kształtowania postaw i zachowań pożądanych w kontaktach z dzieckiem: wzmacnianie więzi emocjonalnej pomiędzy rodzicami i dzieckiem, rozpoznawanie zachowań dziecka i utrwalanie właściwych reakcji na te zachowania
udzielanie instruktażu i porad oraz prowadzeniu konsultacji dla rodziców w zakresie pracy z dzieckiem, pomoc w przystosowaniu warunków w środowisku domowym do potrzeb dziecka oraz pozyskaniu i wykorzystaniu w pracy z dzieckiem odpowiednich środków dydaktycznych i niezbędnego sprzętu
pomoc dziecku w pełnym wykorzystaniu potencjału rozwojowego, jakim dysponuje w zakresie funkcji poznawczych, rozwoju ruchowego, komunikacji i kontaktów społecznych
pomoc dziecku w stopniowym osiąganiu coraz większej autonomii i samodzielności, na miarę jego możliwości
zapobieganie występowaniu lub pogłębianiu się nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym dziecka
dostarczanie rodzicom wsparcia w związku z długotrwałym kryzysem emocjonalnym, wynikającym z faktu niepełnosprawności ich dziecka, stopniowe przygotowanie rodziców do roli osób wspomagających rozwój ich dziecka
W ramach prowadzonej poradni zajmujemy się kompleksową diagnostyką psychopedagogiczną szczególnie w kierunku całościowych zaburzeń rozwojowych. Pomagamy w przygotowaniu potrzebnej dokumentacji i uzyskaniu opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju i orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego

Diagnoza

Promyk” Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
w Chrzanowie posiada wpis do ewidencji placówek oświatowych.

Naszym głównym zadaniem jest jak najwcześniejsza diagnostyka i pomoc terapeutyczna. Nasza placówka ukierunkowana jest przede wszystkim na pomoc niesioną w zakresie kompleksowej diagnostyki i terapii dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i zapewnienie wsparcia merytorycznego i terapeutycznego ich rodzinom.

Zajmujemy się kompleksową diagnostyką psychopedagogiczną szczególnie w kierunku całościowych zaburzeń rozwojowych.
Pomagamy w przygotowaniu potrzebnej dokumentacji i uzyskaniu opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju i orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

Wydajemy opinie:
diagnostyczne – informacje z przeprowadzonych badań, opinie na potrzeby posiedzenia zespołu orzekającego
w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom
w sprawie przystąpienia ucznia lub absolwenta z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, egzaminu maturalnego lub egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia lub absolwenta
w sprawie objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną na terenie przedszkola/szkoły
przyspieszenia i odroczenia obowiązku szkolnego
zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją z nauki drugiego języka obcego
oraz innych określonych w przepisach prawa
W naszej poradni prowadzimy diagnozę w następujących zakresach:
ADOS-2 – złoty standard w diagnozowaniu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu u dzieci, młodzieży i dorosłych
KWESTIONARIUSZ ARSR – kwestionariusz do diagnozy autyzmu
MOXO – diagnoza ADHD, ADD, weryfikuje efekty terapii/farmakoterapii
CAPD – diagnoza centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego
DIAGNOZA SPECYFICZNYCH TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
MONACHIJSKA FUNKCJONALNA DIAGNOZA ROZWOJOWA oceny rozwoju dziecka w wieku od pierwszego miesiąca życia do sześciu lat
DIAGNOZA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ/ ODROCZENIE OBOWIĄZKU SZKOLNEGO
DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA – w tym ocena poziomu inteligencji (Binet/Leiter/Wechsler)
DIAGNOZA LOGOPEDYCZNA
DIAGNOZA REHABILITACYJNA
DIAGNOZA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ
DIAGNOZA CAŁOŚCIOWA – wielowymiarowa ocena rozwoju dziecka psycho-pedagogiczna/logopedyczna/rehabilitacyjna

Terapia

W ramach proponowanych w poradni form terapii dla dzieci jak również osób dorosłych znajdują się:
TOMATIS – trening słuchowy według A. Tomatisa
Neurofeedback (EEG- Biofeedback)
TDCS mikropolaryzacja mózgu metodą TDCS
Play Attention – trening koncentracji, uwagi i pamięci
Cogni Plus – trening funkcji poznawczych i ruchowych
Trening CAPD  –  trening słuchowy, terapia słuchu centralnego
IE – Instrumental enrichment – terapia funkcji poznawczych
Terapia Dźwiękiem wg Petera Hessa
terapia pedagogiczna
terapia psychologiczna
terapia logopedyczna (w tym terapia miofunkcjonalna, kinesiotaping
logopedyczny)
rehabilitacja ruchowa
terapia SI – integracji sensorycznej

Poznaj nas lepiej

Więcej, niż tylko miejsce zabawy i nauki