ZABAWA / NAUKA / TERAPIA

Edukacja

Pomożemy Twojemu Dziecku w zbalansowanym rozwoju.

Przedszkole Terapeutyczne

Nasza placówka przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 2,5 – 8 roku życia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz w szczególnych przypadkach dla dzieci z różnymi zaburzeniami rozwoju bez orzeczenia.

Nasza placówka specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci z całościowym zaburzeniami rozwoju (autyzmem, zespołem Aspergera) oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi, wadami genetycznymi i innymi zaburzeniami rozwojowymi.
Rekrutacja do terapeutycznego przedszkola trwa cały rok.

Posiadamy wpis do ewidencji placówek https://rspo.gov.pl/institutions/123873 oświatowych i działamy w oparciu o ustawę o systemie oświaty.

W ramach podstawy programowej realizowanej codziennie w godzinach od 8:00 do 14:00 dziecko uczestniczy w intensywnym kompleksowym programie terapeutyczno – edukacyjnym, który jest indywidualnie ustalany dla każdego dziecka.

Dzieci objęte są kompleksową diagnostyką i opieką nauczycieli wychowania przedszkolnego, oligofrenopedagogów, surdopedagoga, tyflopedagoga, psychologa, pedagogów, logopedy, rehabilitanta, terapeuty SI i muzykoterapeuty.

Praca w naszym przedszkolu odbywa się w małych grupach (4-6 osób) oraz indywidualnie. Prowadzona jest przez nauczycieli/specjalistów/terapeutów w salach z bogatym wyposażeniem terapeutycznym:
6 sal edukacyjno-terapeutycznych
Sala rehabilitacyjna i integracji sensorycznej
Sala muzyczno-multimedialna
Sala doświadczania świata
Pracownia ceramiczna
Gabinet logopedyczny
Gabinet psychologiczny
Gabinet pedagogiczny
Gabinet diagnostyczno-terapeutyczny

Nasze sale swoim wystrojem przystosowane są do pracy z dziećmi z problemami koncentracji. Ściany, umeblowanie i wyposażenie sal, są dobrane w jasnych jednokolorowych barwach, by dodatkowo nie rozpraszać podczas pracy i stworzyć wysoki komfort pracy dla każdego dziecka.

W naszej pracy wykorzystujemy holistyczne podejście terapeutyczne poprzez wzajemne uzupełnianie się różnych metod stymulacji i terapii. Nasi podopieczni uczestniczą regularnie w codziennych zajęciach edukacyjnych oraz terapeutycznych:
zajęcia rewalidacyjne
zajęcia z pedagogiem specjalnym
zajęcia psychologiczne
zajęcia logopedyczne, w tym również z wykorzystaniem różnych form komunikacji alternatywnej (Mówik, PECS, PCS, Makaton, fonogesty, Tobi-eyetracker-komunikator wzrokowy)
zajęcia rehabilitacyjne
zajęcia integracji sensorycznej
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
trening umiejętności społecznych
trening umiejętności zabawy
muzykoterapia
arteterapia
zajęcia ceramiczne
terapia dźwiękiem
terapia behawioralna
ruch rozwijający Weroniki Sherborne
Poranny krąg – stymulacja polisensoryczną według 4 pór roku
Program Knill
sala doświadczania świata
animaloterapia
terapia ogrodem
relaksacja, wizualizacje
warsztaty na terenie placówki i poza nią
formy wyjazdowe organizowane w zależności od pory roku i potrzeb naszych milusińskich

Zespół Rewalidacyjno-Wychowawczy

W ramach zespołu rewalidacyjno – wychowawczego opieką otoczone mogą być osoby od 3 do 25 roku życia posiadające orzeczenie o potrzebie zespołowych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
Rekrutacja do zespołu rewalidacyjno-wychowawczego trwa cały rok.

Posiadamy wpis do ewidencji placówek https://rspo.gov.pl/institutions/123649 oświatowych i działamy w oparciu o ustawę o systemie oświaty.

Zajęcia zespołowe realizowane są w małej grupie do 4 osób, codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 13:00 (20 godzin zajęć tygodniowo). W ramach pobytu zapewniony jest jeden ciepły posiłek (dwudaniowy obiad).

Dla każdego podopiecznego w oparciu o całościową diagnozę opracowywany jest Indywidualny Program Terapeutyczny w ramach którego realizowane są zajęcia zgodnie z zaleceniami zawartymi w orzeczeniu.

Celem zajęć jest wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim między innymi rozwijanie zainteresowania otoczeniem, rozwijanie samodzielności w funkcjonowaniu w codziennym życiu, stosownie do ich możliwości psychofizycznych oraz indywidualnych potrzeb rozwojowych.

W oparciu o indywidualny program prowadzone są zajęcia, które obejmują:
naukę nawiązywania kontaktów w sposób odpowiedni do potrzeb i możliwości uczestnika zajęć
kształtowanie sposobu komunikowania się z otoczeniem na poziomie odpowiadającym indywidualnym możliwościom uczestnika zajęć
usprawnianie ruchowe i psychoruchowe w zakresie dużej i małej motoryki, wyrabianie orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej
wdrażanie do osiągania optymalnego poziomu samodzielności w podstawowych sferach życia
rozwijanie zainteresowania otoczeniem, wielozmysłowe poznawanie otoczenia, naukę rozumienia zachodzących w nim zjawisk, kształtowanie umiejętności funkcjonowania w otoczeniu
kształtowanie umiejętności współżycia w grupie
naukę celowego działania dostosowanego do wieku, możliwości i zainteresowań uczestnika zajęć oraz przejawianej przez niego aktywności
Zespół objęty jest opieką terapeutyczną: pedagoga specjalnego (w zależności od potrzeb oligofrenopedagoga, surdopedagoga, tyflopedagoga), logopedy, psychologa, rehabilitanta.
W ramach codziennych zajęć realizowane są terapeutyczne formy wsparcia jak:
zajęcia rewalidacyjne
zajęcia psychologiczne wspierające rozwój poznawczy
zajęcia logopedyczne z wykorzystaniem różnych form komunikacji alternatywnej m.in. Tobi eyetracking -komunikator wzrokowy)
zajęcia rehabilitacyjne
muzykoterapia
arteterapia
zajęcia ceramiczne
terapia dźwiękiem
Poranny krąg – stymulacja polisensoryczną według 4 pór roku
Program Knill
sala doświadczania świata
animaloterapia
warsztaty tematyczne
wycieczki, spacery

ZAUFAŁO NAM WIELU RODZICÓW

Jak zapisać Dziecko do Przedszkola?


Wypełnij kartę zapisu
Uiścić jednorazową opłatę początkową

Zajęcia w naszych placówkach realizowane są odpłatnie.

Miesięczne czesne jest zgodne z obowiązującym na dany rok cennikiem.

Nie pobieramy opłat za wyżywienie.

Istnieje możliwość finansowania pobytu i zajęć dziecka przez fundacje, stowarzyszenia czy inne podmioty, na podstawie wystawionej przez nas faktury.

Poznaj nas lepiej

Więcej, niż tylko miejsce zabawy i nauki